20 Eylül 2010 Pazartesi

Havuçlu Kek

Kek tarifi Yeşilkivi sitesinden. Biraz uzun sürede pişiyor, yaklaşık 45-50 dakika. Üzerinin yanmaması için fırının  orta gözünde pişirmenizi tavsiye ederim. Çok çok yumuşacık oldu, belki un miktarı biraz artırılabilir.

MALZEMELER

4 Yumurta
2 su bard. toz şeker
1 su bard ceviz
1 su bard. sıvıyağ(1/2 su bard. fındık yağı kullandım)
1,5 su bard. havuç rendesi
2 su bard. un
1 tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu

Yumurta ve şekeri mikserde en az 5 dakika çırpın, havuç ve ceviz haricindeki malzemeleri ekleyip tahta kaşıkla karıştırın. En son havuç ve cevizleri ekleyip karıştırın. Karışımı yağlı kağıt serili 26 cm. çapındaki yuvarlak kalıba boşaltın, önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirin.

Not: Kalıbın tabanına serdiğiniz yağlı kağıda bir miktar tereyağ sürüp, üzerini unlayın fazla unu kalıbı ters çevirerek dışarı alınız.

1 yorum:

  1. Ben 1,5 bardak şeker,yarım bardak sıvı yağ,yarım bardak da ılıksu ya da süt koyuyorum.o da çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...