13 Temmuz 2013 Cumartesi

Nuray Hanım'ın Tahinli Kurabiyesi

Ramazan ayı, yaza denk geldiğinden beri bir şey yenilip-içilmez oldu iftar sofralarında. Geçen gün, 2009 yılının ramazan ayında bir iftar daveti için hazırladığım yemek listesini gördüm, ne külfetli ve abartılı geldi bana.
İftar soframız; çorba, salata, cacık, kavun, karpuz, meyve şerbetleri, su, pide ve hurmadan öteye geçmiyor. Yine de özel bulduğum hafif tarifler olursa paylaşacağım. Hatimlerinizi ihmal etmeden okuyun olur mu?

Tarifini yayınlamakta geciktiğim bir tarif, tahinli kurabiye. Öğretmen arkadaşlarımdan Nuray Hanım'a ait bu tarif.
Okuldaki yıl sonu kahvaltımız için hazırlamıştı kendisi. Çok beğenilen bir tarif olunca, bana da kurabiyeleri görüntüleyip, tarifini yayınlamak düştü. Ellerine sağlık Nuray Hocam.

Tahinli kurabiye Malzemeleri
-1 çay bardağı tahin
-1 çay bardağı pudra şekeri
-1 1 çay bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ
-1 çay bardağı kırık ceviz
-Aldığı kadar un

Üzeri İçin;
Pudra Şekeri


Hazırlanışı

Malzemeleri karıştırıp, en son un ekleyin. Tarifte kabartma tozu yok belirteyim. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, yağlanmış fırın tepsisine yerleştiriniz. Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 15- 20 dakika kontrollü bir şekilde pişiriniz. Malumunuz kurabiye çabuk pişer.  Fırından çıkardığınız kurabiyelerinizin üzerine pudra şekeri eleyip, servise hazır hale getiriniz afiyet olsun.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...