25 Nisan 2014 Cuma

Pastane Poğaçası


Poğaça, özellikle de pastane poğaçası tarifi yemek bloglarında en çok dolaşan tariflerden birisidir herhalde. Ben de poğaça konusundaki deneyimlerime güveniyorum artık. Sizinle paylaşmak istediğim tarif, Kibele Banu'ya ait.

 

 
Pastane poğaçası konusunda öğrendiğim en önemli şey, poğaçanın katı yağdan ibaret olduğudur. Ben poğaçalar için, tereyağı kullanıyorum. Tereyağını ocağın üzerinde, kaynama noktasına getirmeden eritiyorum. Soğuyunca, buzdolabına kaldırıyorum, 2-3 saat beklettikten sonra alıp kullanıyorum. Pastane poğaçası tadına oldukça yaklaşıyoruz.
 
MALZEMELER
 
250 gr. tereyağı
30 gr. yaş maya
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 yumurta
1 su bardağı ılık su ve süt
Aldığı kadar un
Üzerine yumurta sarısı

 
Maya ile süt eritilir. Bir kaba un hariç diğer malzemeler eklenir, karıştırılır. 1 su bardağı un eklenir, mayalı süt eklenilir ve karıştırılır. Ele hafif yapışan bir hamur yapılır, yarım saat mayalandırılır. Hamur tekrar yoğurulur. Poğaça şekli verilir. Tepsiye dizilir, 1 saat mayalandırılır, üzerine yumurta sarısı sürülür. Önceden ısınmış fırında 185 derecede pişirilir.
 
 
 
 
Daha önce tarifini sizlerle paylaştığım 25 Krş.luk poğaça tarifime buradan ulaşabilirsiniz.
 
 
Afiyet olsun.
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...